Taśmy samoprzylepne z logo firmy – czy warto w nie inwestować?

Opublikowano 01.04.2019
Taśmy samoprzylepne z logo firmy – czy warto w nie inwestować?

Taśmy samoprzylepne zostały rozpowszechnione pod koniec lat 20. ubiegłego wieku w branży motoryzacyjnej i od tego czasu cieszą się niesłabnącą popularnością. W taśmach klejących stosuje się kleje, które przywierają do danej powierzchni pod wpływem lekkiego nacisku. Niezawodność i prostota użytkowania sprawiły, że taśmy samoprzylepne są szeroko wykorzystywane w przemyśle, usługach i gospodarstwach domowych. Na szczególną uwagę zasługują taśmy pakowe, przeznaczone do zabezpieczania opakowań produktów. Taśmy opakowaniowe z indywidualnym motywem graficznym spełniają jeszcze jedną funkcję – są trwałym nośnikiem reklamy i skutecznym narzędziem promocyjnym.

Jakie są zalety taśm samoprzylepnych z logo?

Taśmy samoprzylepne z logo to skuteczny sposób na wyróżnienie wizerunku marki w świadomości konsumentów. Logo firmy, eksponowane w taki sposób, staje się elementem strategii brand management i współtworzy system identyfikacji wizualnej. Produkty z logiem pozwalają stworzyć spójny system wizualizacyjny oraz jednolity obraz marki. Takie działania ugruntowują pozycję firmy na rynku i zwiększają jej rozpoznawalność. Firma, która w umiejętny sposób posługuje się własnym logotypem uznawana jest za profesjonalną i godną zaufania, a jej produkty wydają się lepsze jakościowo. Wykorzystywanie produktów z logiem zwraca uwagę na to, że firma przywiązuje wagę do detali i troszczy się o najdrobniejszy szczegół.

Konsument, który otrzyma paczkę opakowaną estetyczną taśmą z pewnością zwróci uwagę na towarzyszący jej logotyp. Taśmy samoprzylepne z logo są zatem narzędziem reklamowym o funkcji informacyjnej, identyfikacyjnej oraz promocyjnej. Z jednej strony przekazują informacje o firmie, budując jej pozytywny wizerunek, a z drugiej wyróżniają markę na tle konkurencji. Taśmy samoprzylepne z logo to absolutny must have działalności magazynów oraz firm wysyłkowych i spedycyjnych.

Jakie są rodzaje taśm samoprzylepnych z logo?

Taśma samoprzylepna z logo prawidłowo spełni swoją funkcję, jeżeli będzie trwała, wytrzymała i odporna na niekorzystne czynniki środowiskowe. Z tego względu należy odpowiednio dostosować jej rodzaj do typu opakowania oraz warunków transportu i magazynowania. Pamiętajmy, że taśmy pakowe służą nie tylko do oklejania opakowań, ale również plombowania przesyłek czy owijania palet. Na rynku dostępne są trzy rodzaje personalizowanych taśm pakowych:

  • Taśmy akrylowe. Standardowe taśmy na kleju akrylowym przeznaczone są do lżejszych pakunków i znajdują zastosowanie przede wszystkim w biurach, rzadziej w transporcie. Wykorzystywane są w temperaturze pokojowej. Klej akrylowy jest mało agresywny, polecany zwłaszcza do oklejania lekkich kartonów oraz owijania palet. Sprawdza się w przypadku folii i kartonów powlekanych.
  • Taśmy HotMelt. Taśma na kleju kauczukowym syntetycznym charakteryzuje się zwiększoną początkową siłą klejenia. Im wyższa temperatura, tym klej na taśmie mocniej wiąże. Nie jest rekomendowana do zastosowań w temperaturze ujemnej. Dedykowana jest do zaklejania średniej wielkości kartonów i paczek.
  • Taśmy Solvent. Taśmy na kleju solventowym są najbardziej wytrzymałe. Mogą być stosowane w każdych warunkach temperaturowych, nie poddają się negatywnym wpływom wilgoci i są odporne na zabrudzenia, między innymi w środowisku zapylonym. Swobodnie można ją stosować do ciężkich opakowań oraz w wymagających warunkach przemysłowych. Kauczuk naturalny jest najmocniejszym klejem, dostępnym na rynku.

All rights reserved © 2019 TotalMarket - producent taśm Total Market

Polityka prywatności